CE NU CITEȘTI ÎN ZIARELE LOR.

Sunday 10 April 2016

Scrisoarea a I-a către președintele Klaus Iohannis. A jurnalistului Ion Cristoiu.


La un semn deschisă-i calea și se mișcă-n pași de sport
Un bătrân destul de simplu, după lulea, șapcă, port:
-Tu ești Mircea?
-Ba-s Cristoiu!
-Am venit să mi te-nchini!
De nu, schimb cristoiublog într-un site de foc și spini!
-Herr Iohannis, sunt Cristoiu! De ești supărat pe sat,
Pălăria și paltonul, și îți zic: "Bine ai plecat!"
Printre vorbe tu ai grijă, pasul tău cum îl pășești,
Căci sunt om și scriu, și-s liber, și-atac ca la Mărășești.
Despre partea închinării, te rog, dragă, să mă scuzi
Au mă crezi vreun Tăriceanu, ca să ling unde tu uzi?
-O, tu nici gândești, Cristoiu, câți în cale mi s-au dat
Jurnaliști de-apel de seară și aprozi de la Palat
Tot ce stă în umbra proprie- ignorant și sclav, și famen
S-a vrut lângă uraganul ridicat de doamna Carmen
Pixurile adunat-au lângă pixul meu cu care
M-am descris cu modestie: Klaus Iohannis în mișcare!
Ziariști pe care țara nu putea să-i mai încapă
Au cerut mereu la mine whisky și pământ, și apă
TVR, Grupul Antena, mameluci, barzi și spahii,
SRI-iști de prin redacții, au opinii da'-s stihii.
Virgulele adăugat-au peste semn de exclamare
Cum că Presa stă în muguri, cu-analfabetismu'-n floare...
Și știind toate acestea, tu mă crezi vreun mormoloc?
Și văzând toate acestea, tu te aperi doar c-un blog?
(A-propos, doar ca idee, poți să-ți cumperi un buldog.)
- Klaus, nici să-ncerci vreodată să ajungi să ne cunoști, 
Căci ți-ai vrut țara-'mpărțită între pui și între cloști.
Căci Președinția țării- cavaler și sclav adună,
Ca să cadă-n lungi leșinuri, la drum lung cu Semilună.
Din Stambul venit-ați, dragă, o moschee și-un pitic.
Și v-ați dus pân' la Obama și-ați venit fără nimic.
Cotroceni, ca Agenție, de-i al doamnei Carmen vis
Împlinească-se excursii la Londra și-n Paradis
Nu uita, însă, decența, a privi gândești că poți
Căci eu sunt Cristoiu, dragă, și-am cerneală pentru toți!
(foto NașulTV)

No comments: